Little Paris
Rules & Regulation

Welcome to my lovely blog.
Hush & Listen up!

You're NOT allowed to:-
-Copy, Rip, Spam, Steal & more...!

If you hate me, kindly click the red 'x' button on the top-righthand corner of the screen.
If you love me, please stay to enjoy. :D



Entries About Linkies Stuff


Walking Talking

Mind your words.
Leave you footsteps here.
Click 'Hantar' sekali sahaja.



Kasr el-Ainy Mission

1)To graduate quality physicians capable of implementing various levels of health care practices, following medical ethics and ready for continuing professional development.

2)To train specialized physicians to conduct advanced scientific research, apply updated technologies and follow national and international medical standards.

3)To care for the development of the competitive edge of human resources, serve the community and share in solving national health problems.



Rewinds

By Post:
- Ketupat
- Bangun lewat
- new face
- Pak cik Azmi
- KLCC
- putera raja
- 2 important events on 21 July 2010
- Tiba-tiba
- sepi
- Holiday start




By Month:
January 2008
February 2008
March 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
October 2008
November 2008
January 2009
February 2009
March 2009
April 2009
May 2009
June 2009
July 2009
August 2009
September 2009
October 2009
November 2009
December 2009
January 2010
February 2010
March 2010
April 2010
May 2010
June 2010
July 2010
August 2010
September 2010
October 2010
November 2010
December 2010
January 2011
February 2011
March 2011
April 2011
May 2011
June 2011
July 2011
August 2011
September 2011
October 2011
November 2011
December 2011
January 2012
February 2012
March 2012
April 2012
May 2012
June 2012
October 2012
December 2012
January 2013
February 2013
March 2013
April 2013
May 2013
June 2013
July 2013
August 2013
November 2013
December 2013
March 2014
April 2014
May 2014
June 2014
July 2014
October 2014
November 2014
December 2014
January 2015
February 2015
July 2015
August 2015
November 2015


Follower



Big Clap

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   

Raya sudah
Thursday, September 9, 2010; 9:38 PM

Bismillah...


Hari ini dah masuk satu syawal pun. Dengan bangganya nak cakap aku dapat satu kad raya tahun ni! Tu pun dari Masyitah, 7 tahun. Bagi by hand je. Tapi takpe, asalkan dapat. So kena la cerita daripada tak dapat langsung kan? hik2.


Pagi tadi, tatkala aku tengah tidur, Luqman sibuk kejut. Kosan eh, kono poie rumah atok, tolong bakar lomang. Cheh. Takpo2. Den buek cam biaso. Mulo2 hidopkan api eh. Mak ai, sakit mato den. Tapi pape pun, api tu berjayo la den hidupkan. Kalau takdo api, takdo la lomang kan? Maksud eh, den dah buek satu pengorbanan yang sangat bosar dalam pemasakan lomang ni. Tibo2, buleh pulak balong poie toman budak2 ni poie boli kasut. Pulak! Kan dah makin berkurang tenaga pekerja. Takpo, den seorang yang cekal. Nak tak nak, mahu tak mahu, kono gak buek. Kalau tak, kono marah. haha.


Time ni la den semangat nak buek rondang. Bukan apo, sobonarnyo, den nak salin resepi rondang ni. Sonang la nanti kok den nak buek kek mosir. Pastu den pun poie tibai pen dengan korteh nak salin resepi. Pastu den kono jago ketupat pulak. Kojap2 poie tengok lomang. Kojap2 kacau rondang. Kojap2 isi air dalam periuk masak ketupat. Ai, macam den buek kojo sorang jo ni. Pukul 12, badan dah mulo raso lotih. Den raso cam nak tido jo. Bukan raso lagi dah, dah tido pon. haha. Lomang ntah ke mano, rondang, ketupat, sumo den lupokan. >.<>
Satu syawal menjelma sudah,
Sebagai tanda raya dah tiba,
Masak lemang sudah ketupat pun sudah,
Mari kita berhari raya.


p/s : bestkan kalau ada orang call pagi raya cakap selamat hari raya kat kite? =)

7 Lovers??