Little Paris
Rules & Regulation

Welcome to my lovely blog.
Hush & Listen up!

You're NOT allowed to:-
-Copy, Rip, Spam, Steal & more...!

If you hate me, kindly click the red 'x' button on the top-righthand corner of the screen.
If you love me, please stay to enjoy. :D



Entries About Linkies Stuff


Walking Talking

Mind your words.
Leave you footsteps here.
Click 'Hantar' sekali sahaja.



Kasr el-Ainy Mission

1)To graduate quality physicians capable of implementing various levels of health care practices, following medical ethics and ready for continuing professional development.

2)To train specialized physicians to conduct advanced scientific research, apply updated technologies and follow national and international medical standards.

3)To care for the development of the competitive edge of human resources, serve the community and share in solving national health problems.



Rewinds

By Post:
- Holiday start
- Funny
- Oral physiology
- Be great person
- The sun and the wind
- Don't regret
- summer exam
- Spring break
- Tag from wani
- It has been 2 years




By Month:
January 2008
February 2008
March 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
October 2008
November 2008
January 2009
February 2009
March 2009
April 2009
May 2009
June 2009
July 2009
August 2009
September 2009
October 2009
November 2009
December 2009
January 2010
February 2010
March 2010
April 2010
May 2010
June 2010
July 2010
August 2010
September 2010
October 2010
November 2010
December 2010
January 2011
February 2011
March 2011
April 2011
May 2011
June 2011
July 2011
August 2011
September 2011
October 2011
November 2011
December 2011
January 2012
February 2012
March 2012
April 2012
May 2012
June 2012
October 2012
December 2012
January 2013
February 2013
March 2013
April 2013
May 2013
June 2013
July 2013
August 2013
November 2013
December 2013
March 2014
April 2014
May 2014
June 2014
July 2014
October 2014
November 2014
December 2014
January 2015
February 2015
July 2015
August 2015
November 2015


Follower



Big Clap

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   

sepi
Saturday, July 17, 2010; 4:02 AM

Bismillah...

Seorang demi seorang kawanku telah pulang ke tanah air tercinta. Sedar tak sedar, dah tinggal 5 orang je budak tahun 2 kat bangunan ni. Kesunyian mula melanda. Jarang-jarang sekali bunyi lif bergerak. Pak cik- pak cik di kedai mula bertanya di mana budak-budak Malaysia pergi. Aku hanya mampu menjawab, "kullu yusafir maliziya". Suasana di masjid mula lenggang tanpa pelajar-pelajar Malaysia. Diriku mula bosan. Nak main bola tak cukup orang. Nak main bowling tak ada teman. Nak pergi shopping, tak ada duit. huhu. Maka tinggallah 5 orang budak hitam bersama laptop masing-masing. Hanpir sahaja 24 jam aku berkepit dengan laptop. Mula mengaktifkan diri dengan movies dan games. Waktu tidurku juga sudah lama terganggu. Malam bukan lagi waktu tidur bagiku. Dan waktu makanku juga terganggu. Kemalasan untuk memasak semakin menjadi-jadi. Setiap hari aku terpaksa mengikat perut disebabkan malas nak masak. Aku semakin kerap makan di luar. Haih, makin kurus la aku nampaknya. Keadaan di sekitar Sayeda Zeinab seakan sunyi dikala musim panas ini. Owh, bagaimana harus aku lalui hari-hari mendatang?


Sudah 3 hari result untuk pelajar tahun satu keluar di internet. Pelik. Kami pelajar tahun 2 dan 3 habis exam dulu, tapi result tahun satu keluar dulu. Aku mula gelisah memikirkan pasal result yang akan datang. Beberapa kawan dan ibuku menasihatkan supaya tidak risau sangat, kita perlu berdoa pada Allah. Tapi apakan daya, perasaan takut itu seringkali melanda diriku dan aku tidak meminta supaya berperasaan begitu. Aku juga mahu jadi macam orang lain yang tenang sahaja menanti result. Setiap satu jam aku akan refresh page universiti di internet menunggu result tahun 2. Namun, setakat ini, usahaku ternyata sia-sia. Semua orang masih berteka-teki bilakah result akan keluar. Mungkin sahaja esok, lusa, tulat. Tiada siapa yang dapat memberikan jawapan. Apa pun, semakin lambat result keluar, semakin lamalah aku berperasaan takut. Please2, cepat la keluar result (>.<)


Pejam celik pejam celik, sudah 2 tahun lamanya aku menuntut ilmu di bumi Mesir ini. Terasa seperti baru sahaja aku menjejakkan kakiku ke sini. Persoalannya, banyak manakah ilmu yang mampu aku kutip di sekitar bumi Mesir sepanjang 2 tahun aku menetap di sini. Namun perjalananku masih jauh. Tatkala rakan sebayaku sudah pun menjejakkan kaki ke alam pekerjaan, aku masih lagi menuntut di sini. "Ya Allah ya Tuhanku, aku bermohon kepada-Mu supaya Engkau mempermudahkan segala urusanku dan sahabat-sahabatku sepanjang kami menuntut ilmu-Mu". Inilah doa yang acapkali aku ulang sebaik sahaja habis solat. Aku begitu berharap supaya aku dan kawan-kawanku dapat berjaya bersama-sama. insya-Allah. Ayuh, janganlah kita berputus asa dan berputus asa dengan rahmat Allah. Buat rakan-rakan yang terpaksa menduduki "dhur thani", aku doakan kejayaan kelian dan marilah bersemangat untuk mencipta kejayaan.


Photobucket

tiba-tiba rasa macam nak ambil gambar. so terpaksa la ambil gambar. gambar hanya hiasan ;)

Photobucket

Setelah 2 tahun berada di Mesir, inilah kali pertama aku bersolat jumaat di masjid Hussein. Ramainya orang tak terkira. Satu saf jadi dua saf. Tempat untuk sujud menjadi semakin kecil dan kiri kanan sangat rapat. Kehadiranku sebelum azan yang pertama dengan harapan mencari tempat duduk, namun tempat duduk sudahpun penuh. Setelah lama mencari akhirnya aku sempat menyelit di celah-celah tiang. Imam menyampaikan kutbah jumaat dengan penuh semangat. Aku berbisik, kalaulah imam di Malaysia bersemangat macam ni, mesti orang tak tidur. Selesai solat jumaat, kelihatan banyak kumpulan tariqat yang mula berzikir kepada Allah. Masya-Allah. Sungguh meriah keadaan di sini.

p/s : semoga rasa takut nak dapat result dapat diatasi. Doakan saya~

0 Lovers??