Little Paris
Rules & Regulation

Welcome to my lovely blog.
Hush & Listen up!

You're NOT allowed to:-
-Copy, Rip, Spam, Steal & more...!

If you hate me, kindly click the red 'x' button on the top-righthand corner of the screen.
If you love me, please stay to enjoy. :D



Entries About Linkies Stuff


Walking Talking

Mind your words.
Leave you footsteps here.
Click 'Hantar' sekali sahaja.



Kasr el-Ainy Mission

1)To graduate quality physicians capable of implementing various levels of health care practices, following medical ethics and ready for continuing professional development.

2)To train specialized physicians to conduct advanced scientific research, apply updated technologies and follow national and international medical standards.

3)To care for the development of the competitive edge of human resources, serve the community and share in solving national health problems.



Rewinds

By Post:
- ARISH
- alicafe
- Praktikal
- THE ABC'S OF FRIENDSHIP
- It just around the corner
- Exam
- Friend is kawan
- 3rd International Student's Day for Kasr Al Einy M...
- ** Most important part of the body **
- Be Thankful




By Month:
January 2008
February 2008
March 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
October 2008
November 2008
January 2009
February 2009
March 2009
April 2009
May 2009
June 2009
July 2009
August 2009
September 2009
October 2009
November 2009
December 2009
January 2010
February 2010
March 2010
April 2010
May 2010
June 2010
July 2010
August 2010
September 2010
October 2010
November 2010
December 2010
January 2011
February 2011
March 2011
April 2011
May 2011
June 2011
July 2011
August 2011
September 2011
October 2011
November 2011
December 2011
January 2012
February 2012
March 2012
April 2012
May 2012
June 2012
October 2012
December 2012
January 2013
February 2013
March 2013
April 2013
May 2013
June 2013
July 2013
August 2013
November 2013
December 2013
March 2014
April 2014
May 2014
June 2014
July 2014
October 2014
November 2014
December 2014
January 2015
February 2015
July 2015
August 2015
November 2015


Follower



Big Clap

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   

It has been 2 years
Thursday, April 29, 2010; 9:14 PM

Bismillah...

Hari ini, 29/4/2010, genap arwah wan pergi meninggalkan aku..Walaupun sudah 2 tahun berlalu, namun setiap apa yang berlaku pada malam 29/4/2008 masih lagi segar dalam fikiranku..Bagaimana aku melihat tubuh manusia yang telah kaku, telah diselimutkan..Aku cuba pergi mendekati dan membisikan sesuatu tetapi tiada jawapan..Aku yakin bahawa paggilan Allah tidak pernah lambat ataupun cepat walaupun sesaat..Segalanya telah kucoretkan dalam postku yang terdahulu..Aku sangat merindui wan..


Wan,
Dulu, masa atuk pergi singapore, wan duduk sorang2..Wan nak nua teman wan..Masa tu nua dah habis SPM..Pagi tu nua pergi main bola..Then, kaki nua terseliuh..Nua diam je..Nua takut wan marah..Malam tu, masa wan tengah masak untuk makan malam, nua duduk atas kerusi..Wan tengah goreng telur..Tiba-tiba wan suruh nua buka kipas sebab panas, tapi nua diam je..Nua buat-buat tak dengar..Wan suruh lagi sekali..Nua duduk diam juga..Nua tak larat nak jalan wan..Lepas tu, wan buka sendiri..Wan tak marah pun..Tapi nua sedih buat wan macam tu..

Esok tu, bila wan tahu nua sakit kaki, wan tolong urut..Wan bawa pergi klinik..Wan cakap, "patutlah semalam tak buka kipas"..Baru nua tahu wan sebenarnya terasa dengan nua semalam..Wan, nua minta maaf..


Wan,
Dulu masa nua dapat result SPM, nua terus pergi ikut kawan..Lepas tu ibu call suruh balik rumah wan..Nua tak sempat pun nak keluar makan dengan kawan..Bila nua sampai rumah wan, wan tanya nua dapat berapa..Wan buat-buat tak tahu..Muka wan biasa je..Tapi nua tahu wan suka dengan result nua..Wan ajak makan nasi sekali..Walaupun makan biasa je, tapi masakan wan sedap..Masa nak pergi interview JPA, wan nasihat macam-macam..Ada pernah sekali tu, wan call nua suruh tengok tv1 sebab ada perbincangan pasal JPA..Tapi nua tengok sekejap je..Baru nua tahu, wan sebenarnya suka kalau nua dapat pergi mesir..Wan cakap nanti wan boleh buat umrah bila nak ziarah nua..Tapi, masa nua tahu dapat pergi mesir, wan dah tak ada masa tu..Wan, aishah pun dapat JPA juga..Bangah pun dah jadi hafiz..Dia dah hafal satu quran..Balong selalu dapat 4 flat..Kesian balong, masa wan meninggal, dia tengah exam..Ibu dan ayah tak bagitahu dia..Bila dia balik dia dapat tengok kubur wan je..Leha nak pmr tahun ni..Hafsah dapat 5a upsr, faiz 8a pmr..Ayah pun dah dapat PhD macam ibu..Kalau wan ada, mesti wan suka kan?


Wan,
Dulu masa nua kecil lagi, wan ajar nua mengaji..Setiap malam lepas solat maghrib, mesti wan ajar nua mengaji..Masa tu nua tak pandai mengaji lagi..Wan selalu tanya, "bila nak pandai baca macam balong dengan bangah tu?"..Lepas tu wan hadiahkan nua al-quran..Wan, sekarang ni nua dah boleh baca..Nua boleh bacakan yassin untuk wan..


Wan,
Wan tahu tak, atuk sedih sangat bila wan dah tak ada..Hari-hari atuk pergi kubur wan..Atuk kena duduk sorang2..Dulu nua boleh jaga..Tapi sekarang nua dah tak ada..Nua jauh wan..Jauh sangat..Nua ada kat mesir macam wan cakap dulu..Tapi ibu dengan ayah sentiasa jaga atuk..Nua tak tahu la wan..Kenapa sejak wan tak ada ni, semua orang macam berubah..Semua orang dah tak macam dulu lagi..Keluarga kita pun dah tak macam dulu..Atuk sedih, nua pun sedih pasal ni..Dulu nua pernah cakap, "nua bersyukur sangat ada keluarga bahagia macam ni..Tiap-tiap bulan mesti semua akan berkumpul dan buat majlis makan-makan.."Tapi bila wan dah tak ada, macam-macam masalah timbul..Nua pelik..Adakah ni salah satu cara Allah nak uji kita, dengan kematian??Dengan duit, manusia boleh menjadi buta, manusia boleh berubah..


Wan,
Nua tak pandang pun duit..Dulu wan selalu nasihat suruh belajar bersungguh-sungguh..Ya wan, nua nak belajar..Kalau boleh, nua nak tunjuk kat wan bila nua dah berjaya nanti..Wan dah tak ada..Tapi nasihat dan tunjuk ajar wan, tak pernah nua lupa sampai bila-bila..Wan, nua tak pernah lupa doakan wan..


Semoga roh wan ditempatkan dalam kalangan orang-orang yang beruntung..
Al-fatihah~

3 Lovers??