Little Paris
Rules & Regulation

Welcome to my lovely blog.
Hush & Listen up!

You're NOT allowed to:-
-Copy, Rip, Spam, Steal & more...!

If you hate me, kindly click the red 'x' button on the top-righthand corner of the screen.
If you love me, please stay to enjoy. :D



Entries About Linkies Stuff


Walking Talking

Mind your words.
Leave you footsteps here.
Click 'Hantar' sekali sahaja.



Kasr el-Ainy Mission

1)To graduate quality physicians capable of implementing various levels of health care practices, following medical ethics and ready for continuing professional development.

2)To train specialized physicians to conduct advanced scientific research, apply updated technologies and follow national and international medical standards.

3)To care for the development of the competitive edge of human resources, serve the community and share in solving national health problems.



Rewinds

By Post:
- hati
- it's about to start..
- Pilihan.
- Alhamdulillah. Debaran berakhir.
- gelisah, result exam.
- I am sooo speechless
- konvo..
- time difference
- sankiyu ma dear
- Kisah isteri dan pakaiannya




By Month:
January 2008
February 2008
March 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
October 2008
November 2008
January 2009
February 2009
March 2009
April 2009
May 2009
June 2009
July 2009
August 2009
September 2009
October 2009
November 2009
December 2009
January 2010
February 2010
March 2010
April 2010
May 2010
June 2010
July 2010
August 2010
September 2010
October 2010
November 2010
December 2010
January 2011
February 2011
March 2011
April 2011
May 2011
June 2011
July 2011
August 2011
September 2011
October 2011
November 2011
December 2011
January 2012
February 2012
March 2012
April 2012
May 2012
June 2012
October 2012
December 2012
January 2013
February 2013
March 2013
April 2013
May 2013
June 2013
July 2013
August 2013
November 2013
December 2013
March 2014
April 2014
May 2014
June 2014
July 2014
October 2014
November 2014
December 2014
January 2015
February 2015
July 2015
August 2015
November 2015


Follower



Big Clap

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   

Oral physiology
Saturday, June 26, 2010; 9:49 AM

Bismillah...

Alhamdulillah, I just finish all my written exams and physiology oral exam. Just left 3 more oral exams. huhu. Sabar2~~~~

Today, I'm one of the last student to come to the university. Suppose, the exam will start at 8 but I come at 8:10. Because last year, the doctor said the oral exam will be at 8 but it actually start at 11. Can you imagine that? lol. But, as I reach the university, I heard Dr Nancy said, 3082. I just like, wth, that's the number before me. No, I think I heard it wrongly. After that, 8083..heh, dah agak dah!! Ok, now I'm nervous to be the first guy to be examine. Why me? Why not him or her. haha. Few minutes later, uh, pasrah je laa. While waiting for my turn in front of the door, I know that this is Dr Ibrahim's room. Okay, he teach us "kidney", the questions should be more about kidney. My turn, near response of the eye, plasma clearance and aldosterone. Done~

Second doctor, upper motor neuron lesion, dark adaptation and SDA. OMG, I don't really remember about SDA. After giving the definition, it seems I can't answer the next question. Then, the doctor give me an example, if your mother together with you visit Kuala Lumpur, and it is cold weather. She want to give you honey and fish. What would you choose? Erm, cold weather..Of coarse I will choose fish. Why??Because you like fish? hehe, because fish contain high protein diet. What the relation between protein and cold weather? When we eat protein, it will produce more heat energy than others. Yes, that's the answer. You know it but you don't know that is what meant by SDA...huhu, thank you doctor. Done again~~

What else you can say more than alhamdulillah, when you are examined by 2 kind doctors by only 35 minutes. hee. And I be the first person to come back home. haha. Ouch, I have to go now. Need to pay the internet bill at Kasr el-Aini. Owh God, today I'm so happy ^_^

2 Lovers??



Be great person
Saturday, June 5, 2010; 2:43 AM
Bismillah...

Esok insya-Allah final exam yang sudah lama dinanti-nantikan akan bermula. hik3. Ada ke orang tunggu waktu exam? Sebenarnya orang tak tunggu waktu exam tapi orang tunggu waktu habis exam. Kenapa orang tunggu habis exam? Sebab lepas exam tak payah nak baca buku. haha. Sebab lepas exam kan cuti. Sebab lepas exam kan dah nak raya. haha. Selalunya, orang tak tunggu waktu exam. I mean who likes to take examination; reads a lot of things, memorizing facts, have very few sleep. Tapi orang tunggu waktu dapat result cemerlang. Saya pasti ramai yang pernah terbayang bila kita dapat keputusan cemerlang, walaupun bibir berkata,"susah tu..mesti si fulan dan si fulan dapat result gempak (tanpa menyatakan diri sendiri)". Tetapi dalam hati setiap insan pasti ternanti-nanti dan tertanya-tanya bilakah waktu indah itu akan berlaku pada diri kita.


Kesimpulannya, semua orang mahukan kejayaan dan pernah termimpikan diri mencapai kejayaan. Itulah yang berlaku pada diri saya. Ya, ini adalah satu langkah awal. Keinginan untuk berjaya sangat penting dalam proses menuju kejayaan. Orang yang tidak pernah fikirkan mahu kejayaan atau dalam erti kata lain "buat apa nak susah2, jadi biasa2 sudah", sudah pasti tidak akan mencapai kejayaan. Setiap apa yang dilakukan tidak memikirkan apakah fokus utamanya. Persoalannya, perlu ke nak jadi yang terbaik? Nak dapat straigh A's, dapat anugerah. Kalau jadi biasa2 je kan senang. Bukan tak boleh hidup pun kan?


Jika inilah persoalan yang timbul, cuba tanya diri sendiri, apa salahnya jadi orang yang hebat? Apa salahnya jika kita berlumba-lumba untuk menjadi orang yang berjaya? Kenapa nak jadi biasa-biasa seperti kebanyakkan orang? Bukankah umat Islam itu diajar menjadi umat terbaik? Mengapa kita mahu meletakkan "limit" dalam diri kita?


Setiap hari kita mendengar seruan azan, "marilah menuju kejayaan". Kita sangat dituntut untuk mencapai kejayaan dan menjadi orang yang hebat. Salah satu sebabnya supaya kita tidak mudah ditindas oleh bangsa lain. Kalau kita berilmu kita tidak mudah diperdaya. Memang sudah menjadi lumrah bagi setiap manusia, kejayaan bererti kemanisan. Mana ada orang tak suka berjaya, kan3?hihi


*****************************************


Ayah selalu pesan, kalau kita tak berjaya, kita tak menjadi orang yang merdeka. Jiwa kita tidak merdeka walaupun ramai orang bersorak merdeka sebaik sahaja habis exam. Tetapi bila dapat result, kalau result tak bagus, jumpa orang je kita akan takut. Takut orang tanya result kita. Malu nak mengaku. Akibatnya kita akan mengelak dari bertemu kawan2 kita. Nampak orang je nak lari, nak menyorok. Merdeka ke macam tu? Tapi kalau result kita bagus, orang tak tanya pun kita pergi bagitahu orang. Tak pun kita pergi kat orang cakap, "tanyalah result saya". haha. Ayat ni diambil macam apa ayah cakap =)


Jadi, ayuh kawan, rakan dan sahabat. Kejayaan itu pasti lebih manis jika kita dapat sama-sama berjaya. Dan kejayaan itu tidak datang tiba-tiba tanpa usaha dan pengorbanan. Mari kita sama-sama berusaha untuk menjadi orang yang hebat. Kadang-kadang kita mungkin terleka tapi kita boleh sentiasa memperbaiki diri kita. Nothing impossible.

Bittaufik wannajah buat semua ^_^

-anwarazam,cairo-

2 Lovers??



The sun and the wind

Bismillah...

Here's a fable about the sun and the wind.

They quarreled about which was the stronger,

and the wind said, "I'll prove I am. See that

old man down there with a coat? I bet I can

make him take his coat off faster than you can.

" So the sun went behind a cloud and the wind

blew until it was almost a tornado, but the

harder it blew the tighter the old man wrapped

his coat about him. Finally, the wind calmed

down and gave up. The sun came out from behind

the cloud and smiled kindly on the old man.

He mopped his brow and pulled off his coat.

The sun then told the wind, "gentleness and

friendliness were always stronger than fury and

force." Friendliness and appreciation can make

people change their minds more readily than

storming at them can.

2 Lovers??