Little Paris
Rules & Regulation

Welcome to my lovely blog.
Hush & Listen up!

You're NOT allowed to:-
-Copy, Rip, Spam, Steal & more...!

If you hate me, kindly click the red 'x' button on the top-righthand corner of the screen.
If you love me, please stay to enjoy. :D



Entries About Linkies Stuff


Walking Talking

Mind your words.
Leave you footsteps here.
Click 'Hantar' sekali sahaja.



Kasr el-Ainy Mission

1)To graduate quality physicians capable of implementing various levels of health care practices, following medical ethics and ready for continuing professional development.

2)To train specialized physicians to conduct advanced scientific research, apply updated technologies and follow national and international medical standards.

3)To care for the development of the competitive edge of human resources, serve the community and share in solving national health problems.



Rewinds

By Post:
- Stop and look around you
- hate
- 11.12.13
- UFO - YETI
- Eh, macam mana ni? Ni pesakit perempuan. +_+ Selam...
- balong tunang
- Got murmur and disappear...
- Kenapa bagi alasan jika anda mampu mencipta peluan...
- Get 100% in exam and you will kill a patient??
- lost?




By Month:
January 2008
February 2008
March 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
October 2008
November 2008
January 2009
February 2009
March 2009
April 2009
May 2009
June 2009
July 2009
August 2009
September 2009
October 2009
November 2009
December 2009
January 2010
February 2010
March 2010
April 2010
May 2010
June 2010
July 2010
August 2010
September 2010
October 2010
November 2010
December 2010
January 2011
February 2011
March 2011
April 2011
May 2011
June 2011
July 2011
August 2011
September 2011
October 2011
November 2011
December 2011
January 2012
February 2012
March 2012
April 2012
May 2012
June 2012
October 2012
December 2012
January 2013
February 2013
March 2013
April 2013
May 2013
June 2013
July 2013
August 2013
November 2013
December 2013
March 2014
April 2014
May 2014
June 2014
July 2014
October 2014
November 2014
December 2014
January 2015
February 2015
July 2015
August 2015
November 2015


Follower



Big Clap

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   

Mengidam kuih bakar
Saturday, December 21, 2013; 4:04 AM

Bismillah...

Semalam...
Tiba-tiba mengidam nak makan kuih bakar. Tapi sebenarnya bukanlah tiba-tiba pun sebab dah lama mengidam. Dah lama tak makan. Dan dah alang-alang hari jumaat, hari cuti, saya rajinkan juga diri buat kuih bakar ni. 

Cari punya cari bahan. Eh, daun pandan tak ada ye. Xpe2. Saya dah bawa siap2 perisa pandan dan pewarna hijau. muehehehe. Tapi agak eksperimen juga la sebab selama ni buat pakai dapur dan arang. Tapi kali ni nak try buat pakai oven..

Tepung gandum, gula, telur, esen vanila, minyak sapi, santan, pewarna hijau, perisa pandan, mentega...

180 degree, bakar dalam 30 - 35 minit...

Tadaaaaaaa.....



Sedap. Bukan saya yang cakap. Kawan-kawan yang cakap. Lagi-lagi makan masa panas-panas ni. Mungkin nak ambil hati je atau betul-betul sedap. hihi. Tapi saya rasa sedap je. Sebab ni kan resepi arwah wan dulu. :)

Alhamdulillah. Punya mengidam akhirnya dapat makan. hehe. Sejak duduk sini, memang banyak resepi yang saya buat. Yela, nak tunggu balik malaysia memang lama lagi la kan. Maka saya banyak cari resepi dan buat sendiri. Banyak juga saya belajar di sebalik kesusahan. hehe. Mungkin juga sebab dulu selalu tengok wan buat kuih, jadi saya rasa tidak mustahil kalau saya nak ikut jejak wan. :) 

Ok setakat tu je lah. Lebih banyak resepi akan saya cuba. Tapi kena tunggu cuti-cuti la ye. daa~

2 Lovers??