Little Paris
Rules & Regulation

Welcome to my lovely blog.
Hush & Listen up!

You're NOT allowed to:-
-Copy, Rip, Spam, Steal & more...!

If you hate me, kindly click the red 'x' button on the top-righthand corner of the screen.
If you love me, please stay to enjoy. :D



Entries About Linkies Stuff


Walking Talking

Mind your words.
Leave you footsteps here.
Click 'Hantar' sekali sahaja.



Kasr el-Ainy Mission

1)To graduate quality physicians capable of implementing various levels of health care practices, following medical ethics and ready for continuing professional development.

2)To train specialized physicians to conduct advanced scientific research, apply updated technologies and follow national and international medical standards.

3)To care for the development of the competitive edge of human resources, serve the community and share in solving national health problems.



Rewinds

By Post:
- Alone
- First thing first??
- Partially accomplish
- Feliz Cumpleanos Querido
- Officially 4th year medical student :)
- Unofficial 4th year medical student
- Yaa-Taa!
-
-
- keliru




By Month:
January 2008
February 2008
March 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
October 2008
November 2008
January 2009
February 2009
March 2009
April 2009
May 2009
June 2009
July 2009
August 2009
September 2009
October 2009
November 2009
December 2009
January 2010
February 2010
March 2010
April 2010
May 2010
June 2010
July 2010
August 2010
September 2010
October 2010
November 2010
December 2010
January 2011
February 2011
March 2011
April 2011
May 2011
June 2011
July 2011
August 2011
September 2011
October 2011
November 2011
December 2011
January 2012
February 2012
March 2012
April 2012
May 2012
June 2012
October 2012
December 2012
January 2013
February 2013
March 2013
April 2013
May 2013
June 2013
July 2013
August 2013
November 2013
December 2013
March 2014
April 2014
May 2014
June 2014
July 2014
October 2014
November 2014
December 2014
January 2015
February 2015
July 2015
August 2015
November 2015


Follower



Big Clap

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   

Kutub Sittah
Saturday, November 5, 2011; 2:47 AM

Bismillah...

Photobucket

Alhamdulillah. Pada 29, 30, 31 oktober yang lalu, saya dan beberapa orang rakan telah menghadirkan diri dalam majlis kutub sittah. Dalam majlis ini, beberapa orang sheikh dijemput untuk membaca dan memperdengarkan bacaan hadis. Memandangkan majlis kutub sittah ini adalah siri yang ke 3, maka pembacaan hadis sahih bukhari disambung daripada siri ke 2 iaitu bermula pada hadis ke 3190.


Majlis bermula seawal 8 pagi dah tamat pada 8 malam. Hari Sabtu berjalan seperti biasa kerana kami memang cuti pada hari itu. Pada hari Ahad, awal-awal lagi dah pergi bertolak ke majlis kutub sittah. Kemudian, semasa waktu rehat kami bergegas pergi ke universiti sebab ada kelas pukul 12 - 2. Habis kelas, terus patah balik sambung mendengar pembacaan hadis. Nasib baik kelas dua jam je kan. =)


Photobucket


Daripada majlis ini, saya begitu kagum dengan sheikh-sheikh yang hadir dan membacakan hadis. Begitu lancar sekali. Dalam masa 3 hari, lebih 1000 hadis telah dibaca dan diperdengarkan. Walaupun saya tidak memahami 100% hadis yang dibaca akibat tidak betul-betul mahir dalam bahasa arab, tapi sheikh pesan dalam majlis ni terdapat berkat. Dan secara tak langsung telah menyuntik semangat saya untuk mendalami bahasa arab. Semoga Allah permudahkan pembelajaran saya ini.


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Selepas 3 hari duduk bersama sheikh, pada hari ke 4 saya menghadiri kelas seperti biasa. Tiba-tiba rasa rindu nak dengar hadis lagi. Aduh.. Rasa macam sekejap pula 3 hari ni. hihi. Rasa rugi pula tak join siri 1 dan siri 2 dulu. Haih, 3 tahun duk sini sebelum ni rasa rugi pula. Apa-apa pun, tahniah kepada PMRAM yang telah menganjurkan majlis seperti ini. Semoga majlis ini dapat diteruskan dalam siri ke 4 tahun depan. ameen.


p/s : Terkejut bila sheikh ali jumuah, mufti mesir, datang masa majlis penutup. Nasihat daripada sheikh amat bermakna. ^_____^


4 Lovers??