Little Paris
Rules & Regulation

Welcome to my lovely blog.
Hush & Listen up!

You're NOT allowed to:-
-Copy, Rip, Spam, Steal & more...!

If you hate me, kindly click the red 'x' button on the top-righthand corner of the screen.
If you love me, please stay to enjoy. :D



Entries About Linkies Stuff


Walking Talking

Mind your words.
Leave you footsteps here.
Click 'Hantar' sekali sahaja.



Kasr el-Ainy Mission

1)To graduate quality physicians capable of implementing various levels of health care practices, following medical ethics and ready for continuing professional development.

2)To train specialized physicians to conduct advanced scientific research, apply updated technologies and follow national and international medical standards.

3)To care for the development of the competitive edge of human resources, serve the community and share in solving national health problems.



Rewinds

By Post:
- T.S again
- Home alone =)
- Pagi
- egypt
- masyitah puasa
- Hye2 =) Pertamanya saya nak mengucapkan Selamat Me...
- smka shams ke ni??
- What do u prefer?
- finally,i did it :)
- its 100??




By Month:
January 2008
February 2008
March 2008
April 2008
May 2008
June 2008
July 2008
August 2008
September 2008
October 2008
November 2008
January 2009
February 2009
March 2009
April 2009
May 2009
June 2009
July 2009
August 2009
September 2009
October 2009
November 2009
December 2009
January 2010
February 2010
March 2010
April 2010
May 2010
June 2010
July 2010
August 2010
September 2010
October 2010
November 2010
December 2010
January 2011
February 2011
March 2011
April 2011
May 2011
June 2011
July 2011
August 2011
September 2011
October 2011
November 2011
December 2011
January 2012
February 2012
March 2012
April 2012
May 2012
June 2012
October 2012
December 2012
January 2013
February 2013
March 2013
April 2013
May 2013
June 2013
July 2013
August 2013
November 2013
December 2013
March 2014
April 2014
May 2014
June 2014
July 2014
October 2014
November 2014
December 2014
January 2015
February 2015
July 2015
August 2015
November 2015


Follower



Big Clap

Template: Intan Aqilah
Basecodes: Yaya
Others:   

Special gift
Friday, September 4, 2009; 5:48 AM

Bismillah..

Kdg2 terdetik dlm hati aku, betul ke aku nak ambil medic??Betul ke aku nak jadi seorang doktor??Betulkah pilihan aku ni??Mesti ramai antara kita yg pernah terfikir mcm ni..Apakah soalan2 seperti ini akan mematahkn semangat aku untuk terus mempelajari ilmu perubatan??Jawapannya tidak..Sebabnya aku tahu, jikalau aku ambil bidang lain sekalipun, persoalan2 seperti ini tetap akan mengejar aku =) So, wake up!!Jgn terpedaya..Sesungguhnya ilmu mmg seronok ^-^ Seronok x bermaksud sng ataupun susah..hehe..Sekali aku sudah melangkah, aku tidak akan patah balik..Yeah, dare to fail..eceh2 =)

Huu..mukaddimah je tu..Actually, semalam aku buka laman web chess.com..Aku sign in guna adik punya id dan jumpa seorg pemain chess ni..Markah dia agak tinggi..Kemudian aku kaji cara dia main..Setiap gerak-gerinya aku cuba utk fahami..Wow, this person is very fantastic!!Setiap pergerakannya tidak sekali aku dpt menjangkakan apa yg hendak dilakukan..Penuh dgn muslihat..Tetapi matlamatnya hanya satu, menjatuhkan king..Menarik!!Jelas sekali, fikiran dan tindakannya tidak sama dgn kebanyakan org..Dia mampu berfikir di luar kepompong kebiasaan..Dulu aku dah fikirkan satu cara utk bermain chess..Aku dah mencipta tektik ni dan setiap kali main aku akan guna tektik ni..It works!!huhu..I thought this is among the best way in the world..Tapi, rupanya dlm tektik yg aku cipta ni, masih lg terdapat pergerakan yg teragak2, terlalu berhati2, tidak berani mengambil risiko dan misi yg kurang jelas..Mmg aku suka guna tektik ni sbb aku selalu mng..tapi aku rasa aku nak perbaiki lagi..ngee =)

Sebenarnya, aku kagum dgn org yg mampu berfikir lain daripada manusia biasa berfikir..Contohnya ketika saya berada di Mesir..org2 arab suka menyiram jalan raya di hadapan rumah atau kedai2 mereka..Akibatnya jalan akan jadi lecak..ramai org akan ckp.."apa jadah la arab ni..ada pulak basuh jalan..nak lalu pon dah susah"..ada seorg kwn saya pula berkata.."kita kena tgk kenapa dia buat mcm tu..mungkin dia nak perangkap habuk bila siram air..jadi bila angin kuat xdelah habuk terbang"..Pendapat dia mungkin betul dan mungkin juga salah..Tapi, apa yg saya dpt, dia cuba utk berfikir tatkala org lain merungut dan marah..Saya tak menyalahkan org yg marah kerana kebanyakan manusia akan melakukan perkara yg sama..Saya cuma kagum dgn idea2 yg lain dari yg lain..huhuhu..Okay, cukup kot..

Nak siap solat jumaat..salam 'alaik~

0 Lovers??